Author Topic: Finnmotion pedals  (Read 11980 times)

[SJ]Satain

  • *
  • Posts: 1427
Re: Finnmotion pedals
« Reply #50 on: February 23, 2007, 09:21:12 am »
lol lol as if you need another one Pierre but here you go... :)

[SJ]JamesG

  • *
  • Posts: 1031
Re: Finnmotion pedals
« Reply #51 on: February 23, 2007, 09:23:03 am »
lol  made me laugh  :ner ner:

[SJ]Byron

  • *
  • Posts: 7361
Re: Finnmotion pedals
« Reply #52 on: February 23, 2007, 09:25:26 am »
Hehe

Last thing I saw in this thread was 'come on Mr.Postman' by Jarkko.  I've had the Carpenters going round in me head ever since, then I look again and whaddaya know?

 :tut:

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #53 on: February 23, 2007, 10:45:54 am »
Ok i got them.
Feels so different from DFP pedals... very stiff brake, thats good.
Got some extra springs with it.. Adjusting is easy and has load of stuff
to adjust... I dont like the "foot prints", dont feel good, will fix some proper footprints soon.
These buggers surely should last, very fun to drive with a clutch... pretty damn big
improvement from my old pedals must say.




[SJ]JamesG

  • *
  • Posts: 1031
Re: Finnmotion pedals
« Reply #54 on: February 23, 2007, 10:59:34 am »
red bull (and alot of it lol) and coffe! lol good mix 

at least they came! look good, and will last a long lime by the looks of it.

[SJ]Byron

  • *
  • Posts: 7361
Re: Finnmotion pedals
« Reply #55 on: February 23, 2007, 11:00:08 am »
Me me me...  I want some!!!

Bet they feel great...  The pivot angle look much more realistic.

That clutch ain't much use in a GoKart though!  ;)

[SJ]Pierre61

  • Master of Ceremonies
  • *
  • Posts: 7109
Re: Finnmotion pedals
« Reply #56 on: February 23, 2007, 11:01:55 am »
RedBull, coffee and duct tape .. welcome to Jarkko-world :)
I can see you having a blast with them mate, nice one!

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #57 on: February 23, 2007, 11:05:22 am »
Bet they feel great...  The pivot angle look much more realistic.


They feel nice... that angle can be adjusted... MUAHAHAH!  :biggrin:

[SJ]JamesG

  • *
  • Posts: 1031
Re: Finnmotion pedals
« Reply #58 on: February 23, 2007, 11:09:42 am »
does this mean hes going to be faster ?  :jawdrop:


 :ner ner:

[SJ]dirtyvfr

  • *
  • Posts: 1319
Re: Finnmotion pedals
« Reply #59 on: February 23, 2007, 11:50:42 am »
looking very good  :salute:

the only thing is, and i'm not being negative in anyway, is the wires going to the pots look a little bit exposed to accidental damage, but you might have removed a casing so we can see them.

what footware are you using !! you could try your iceskates, that might at least slow you down a bit ;) 

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #60 on: February 23, 2007, 12:03:22 pm »
yep they are bit exposed.. time will show what it does.

[SJ]Byron

  • *
  • Posts: 7361
Re: Finnmotion pedals
« Reply #61 on: February 23, 2007, 12:05:59 pm »
Quote from: Gogs
you could try your iceskates


Hehe.  Yeah, ice skates - and boxing gloves...  and a blindfold!

 :ner ner:

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #62 on: February 23, 2007, 12:13:26 pm »
Im afraid im slow with these at first anyway... im not the best one to get used to new things..

[SJ]Stein

  • "The Watchdog"
  • *
  • Posts: 9033
Re: Finnmotion pedals
« Reply #63 on: February 23, 2007, 09:23:45 pm »
Ah well.. those redbulls will get you through the first days of training.. and if you run low, just grab some more..


Noticed the refrigerator on the left side of yer desktop tho... i think i'd put that one somewhere in a corner



Woof ~ WOof


[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #64 on: June 06, 2007, 11:42:42 pm »
Hmm took apart my pedals to get rid of stutterin, found out that couple screws on the pots were bit "loose".. and now it seems fine.. still got little stutter, but thats because im using only so small range of what the pots actually can do. heres a piccie that someone had done, got larger range in the pots accelerating it with cogwheels..
sounds like perfect solution. :)

(added piccies of couple other mods, hmm im getting the itch to start modding my pedals.)

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #65 on: June 08, 2007, 12:37:51 pm »
I went out and bought proper "footprints".. Damn that it feels good now!
I should have done the change before, but didnt get around to it before.. nice addition to the pedals.
Hmmm im gonna post a piccie as soon as i find my camera cable somewhere.
 :excited:

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #66 on: June 08, 2007, 12:53:31 pm »
ok couple piccies... now i gotta test them in actual racing use :)



[SJ]Rivet

  • The Engineer
  • *
  • Posts: 949
Re: Finnmotion pedals
« Reply #67 on: June 08, 2007, 01:08:38 pm »
Those look great Jarkko :) Hope they perform as good as they look, but I guess that's down to the owner of the feet that press them ;) lol

[SJ]Pierre61

  • Master of Ceremonies
  • *
  • Posts: 7109
Re: Finnmotion pedals
« Reply #68 on: June 08, 2007, 01:38:15 pm »
I hope that video under your desk in the first pic is a compilation of the best Punting moments!

[SJ]ReserveTank

  • *
  • Posts: 10
Re: Finnmotion pedals
« Reply #69 on: June 08, 2007, 01:43:38 pm »
hey Jarko. did u made thoes pedals urself????.... looks awsome

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #70 on: June 08, 2007, 02:06:58 pm »
nope i didnt make them myseld, heres the address where i got them:
http://www.finnmotion.com/products

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #71 on: June 08, 2007, 02:33:11 pm »
I hope that video under your desk in the first pic is a compilation of the best Punting moments!

« Last Edit: June 08, 2007, 03:51:33 pm by SJ_PleaseDontShootMe »

[SJ]Jarkko Rantajoki

  • *
  • Posts: 12811
Re: Finnmotion pedals
« Reply #72 on: June 08, 2007, 08:49:34 pm »
Did some more modding.. this time to my table.. to get the wheel out a bit more.
now i can actually adjust how far i want the pedals easily...
If you look the wheel from the top it looks like its partly floating in the air :)


[SJ]CasparGTL

  • rFactor Test Driver
  • *
  • Posts: 7790
Re: Finnmotion pedals
« Reply #73 on: June 08, 2007, 10:11:14 pm »
Those shiny pedals.......ooweeee!

They seem to invite you: "hit me slowly hit me quick, baby do it to me one more time!"

Great job Jarkko, enjoy!

[SJ]Pierre61

  • Master of Ceremonies
  • *
  • Posts: 7109
Re: Finnmotion pedals
« Reply #74 on: June 09, 2007, 12:42:47 am »
Those shiny pedals.......ooweeee!

"hit me slowly hit me quick,"


"... hit me with your shifting stick"

I'm sure if we gave Jarkko a hemmer and some wood he could reprogram the force feedback in rfactor for us :)